Ratkaisu100teksti
aikajana_ratkaise

Parturiketjun asiakas välttelee jonoja digi-sovelluksella

Suomesta voi viedä muutakin kuin paperikoneita ja sellua. Jopa palveluita kuluttajamarkkinoille.

Liki kymmenen vuotta sitten perustetulla M Room -parturiketjulla on useita liikkeitä sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.

– Meidän tavoitteena on olla globaali yritys ja maailman isoin parturialan toimija, sanoo M Room Group Oy:n talousjohtaja Markku Kosonen.

Ketjun perustajien Petri Sipiläisen ja Toni Kylätaskun havainto vuosien takaa on yksinkertainen: miehet eivät halua norkoilla kampaamojen ovensuussa kyselemässä vapaita aikoja.

– Miehet usein havahtuvat aamulla herätessään, että tänään pitää päästä parturiin ja he haluavat, että se on helppoa, kertoo Kosonen.

Koska ajanvarausta ei ole ja jonottaminen on kiusallista, asiakkaille tarjotaan kännykkään ladattavaa palvelua, jolla voi seurata lähimmän liikkeen jonotilannetta. 

– Vältymme ylimääräisiltä ruuhkilta, kun asiakas voi valita mihin liikkeeseen hän menee ja milloin. Eli optimointi on tässä keskeisessä roolissa, toteaa Kosonen.

Uutisjuttu M Roomista on ajettu heinäkuussa 2016 MTV Uutisissa.